Hej och välkommen till vår lagsida!

I den gula menyraden längst upp finner ni all information ni behöver som rör vårt lag.

I den svarta menyraden och fliken Ungdomssektion finns dokument som rör: policy, stadgar och annat nyttigt övergripande för föreningen.

Alla kallelser till våra aktiviteter går via Sportadmin. Aktuell information för varje specifik aktivitet finns med i kallelsen.

Vi som är engagerad kring laget samt vem som gör vad finner ni under kontakt.

Allt gott!

/Ledarna

Inför säsongsstart 2024
2024-04-07 21:08

Hej alla fina fotbollstjejer!

Äntligen är det dags att kicka igång med fotbollssäsongen. Storsjö lyser grönt och fint trots höga snödrivor runt omkring. Det blir en rätt så kort försäsong innan vi drar igång med tävlingsmatcher så vi får en intensiv start. Eftersom vi är en lite ny lagkonstellation i år och ganska många som är nya för varandra så behöver vi alla ta ett ansvar för att lära känna varandra, ha förståelse och tålamod med allt vad det kommer att innebära.

Träningar

Vi kommer att ha tre träningstillfällen i veckan med vårt lag, utöver det finns det extra träningstillfälle på fredagar samt att det kommer att finnas möjlighet att träna med damjuniorerna.

Vi startar med våra träningar v16 kallelser med information skickas ut i SportAdmin.

Vi har ett fysträningstillfälle i veckan, ca 60min. Så här i början kommer det att vara fokus på att öka syreupptagningsförmågan, kondition i form av intervallträning anpassad för fotboll. När utegymmet tinat fram kommer vi att vara där och köra funktionell styrka. Lite längre fram kommer vi även att lägga in mera snabbhetsträning och fotarbete.

Innan varje fotbollspass kommer vi att köra uppvärmning innan på sidan av i ca 15-20 min. Till en början är Matthias med och håller i dessa men tanken är att ni på sikt ska ta ansvar för detta själva. Här lägger vi in knäkontrollsövningar och andra rörlighetsmoment som är skadeförebyggande.

Fotbollsträningarna kommer att bestå av mycket spelövningar i olika former med fokus på vårt anfallsspel/speluppbyggnad och försvarsspel/förhindra speluppbyggnad och återerövring. Vi kommer också att ha färdighetsövningar med fokus på tillslag, mottag.

Målvakterna kommer att ha målvaktsträning under båda fotbollspassen.

På tisdagar har vi halvplan och ska givetvis nyttja att vi har en större yta att disponera då, medans vi på torsdagar endast har en tredjedels plan. Då blir det att anpassa oss till en mindre yta och övningarna därefter.

En träningsvecka:

Måndagar 18:30-19:30 Samling vid IP.

Fysträning -löpning utomhus

Tisdagar 17:30-19:00 Storsjö konstgräs, halvplan.

15-20 min uppvärmning/knäkontroll löparbanan. 60 min fotboll.

Torsdagar 16:30-18:00 Storsjö konstgräs, 1/3-plan.

15-20 min uppvärmning/knäkontroll löparbanan. 60 min fotboll.

Fredagar 16:00-17:00 Storsjö konstgräs

Extraträning F&P 10-11.

Vårt ansvar och löfte till varandra: Jag anmäler mig i tid till träning i SportAdmin. Om jag inte kan komma så meddelar jag min tränare och berättar anledningen till frånvaro. Till träning kommer jag förberedd och i tid. Jag är klädd efter väder och har rätt utrusning på mig. Under träningen har jag fullt fokus och är engagerad. Jag gör alltid mitt bästa och är en god lagkamrat.

Vi gör Umeå/Holmsund bättre
2023-08-07 17:57

Vi i Sandvik F10 har deltagit i Umeå Fotbollsfestival och haft ett samarbete med Umeå Energi där vi under cupen gjort en insats för en mer hållbar framtid. Vårt lag har under cupen samåkt till matcher och övriga aktiviteter i samband med cupen, samt sopsorterat under vår gemensamma pizzakväll i Sandviks IK:s klubbstuga #tillsammansförumeå @umeaenergi

Sandvik F10 har deltagit i Umeå Fotbollsfestival med två lag som kämpat tillsammans och vuxit som lag. Tjejerna avslutade cupen med att tillsammans gå på disco och lagkänslan stärktes ytterligare.

Säsongstart 2019
2019-04-09 20:39
Kom ihåg att...

Fredag 26/4 klockan 17:45-19:00 kickar vi igång igen!
Välkomna.

//Ledarna
Titta hit alla fotbollssugna tjejer.
2017-06-26 15:02
Glad sommar

önskar vi alla underbara barn från oss ledare🌹
Vi ses efter sommarlovet, tisdag 8/8 kl 16:45 på Sandviks IP
Då dammar vi av fotbollsskorna och börjar lira fotboll igen!
Läääängtar!

/Ledarna genom Rita