Höstsäsongen för F-14 - alla datum och tider i SportAdmin
2022-08-17 21:09

Hej föräldrar i F-14

Vilken härlig sensommar som bjuder på värme, sol, regn och åska :) som det skall vara. På träningarna fokuserar vi väldigt mycket på tekniken för tillslag av boll i fart - vill ni inspireras själva och förstå att man idag inte står kvar på stödjebenet vid passning eller skott - kolla här: https://www.tillslag.se/ . Utöver detta så jobbar vi med spelövningar, där vi vill att spelaren skall våga utmana, driva mot mål och skjuta med full fart - utan massa krångligheter och pass sidledes. Under matcher jobbar vi med fokus på spelarens prestationer och coachar spelaren vid sidlinjen. Vi ropar inte instruktioner, då vi vill att de lär sig ta egna beslut och testa själva. Resultatet på matchen eller av dribblingen är inte viktigt. Så, ta med er detta - vi hurrar för prestationerna inte bara målen, det skickar rätt signaler till spelarna. Har ni frågor, fånga oss under träningen så berättar vi mer.

Här kommer lite sammanfattande information som kan vara bra att ha koll på.

Sportadmin - hur funkar det?

Ni ser alla kommande datum samt tider för matcher, cuper och träningar under fliken "kalender". Inför en träning kommer en kallelse någon dag innan, bra om ni klickar i ert deltagande så att vi har en bättre chans att planera träning.

Inför ett sammandrag så kommer en kallelse för hela sammandraget samma vecka, när ledarna vet vilka som anmäler sig så delar vi upp laget någon dag innan och meddelar ifall man tillhör Sandvik  gul eller svart - så alla vet sina matchtider. Behöver ni byta men någon kompis för att helgens plan skall funka, då kollar man upp vem som kan byta och meddelar bytet till en ledare.

Höstsäsongen - alla datum?

Som ni kanske redan sett så har vi fem helger kvar på säsongen innan vi avslutar hösten med Sävar cup, De som vill engagera sig kring avslutningen för tjejerna och planera denna, tag gärna kontakt med våra lagledare: Angelica, Annie eller Elin.

Vi avslutar med två sammandrag på hemmaplan. Detta gör att vi kan få in en väl behövlig peng till lagkassan om vi hjälps åt med kiosk och försäljning. Att grilla hamburgare och sälja fika, glass mm ger bra klirr i kassan. Kallelser för de sista sammandragen kommer nästa vecka, så finns det tid för föräldrarna att bidra i arbetet med kiosk och försäljningen, tag kontakt med lagföräldrarna Jonas eller Linda så får vi med alla instruktioner till kommande kallelse. Anmäl er så slipper vi dela ut uppgifterna.

Alla kontaktuppgifter finns på lagsidan under kontakt.

Allt gott!

/Ledarna