Engagerade runt laget

Rollbeskrivning Sandviks IK

I en förening som Sandviks IK behövs de flesta föräldrar som ledare i och kring lagen. Att vara ledare i Sandviks IK är ett förtroendeuppdrag man ska vara stolt över. De ledare som finns i vår organisation är personer som bidrar till att vår verksamhet fungerar och som gör att vi hela tiden kan utvecklas som förening och bli bättre. Genom att vi är flera som hjälps åt och delar på arbetet får vi ett mer hållbart ledarskap.

Ideellt arbete innebär att vi kan hålla nere avgifter till en rimlig nivå och på sås vis erbjuda idrott till så många som möjligt och skapa förutsättningar för att alla som vill ska kunna vara med och spela fotboll.

Föräldrar

Föräldrar har en viktig roll för sina barn och för att föreningen ska fungera på ett så bra sätt som möjligt. Detta möjliggörs genom att föräldrarna:

• Genom barnets medverkan blir en aktiv del av föreningen
  • Stöttar, uppmuntrar och berömmer såväl spelare, ledare som lag genom positiva tillrop och gester
  • Alltid visar motståndarna respekt
  • Alltid stödjer domaren och ser honom/henne som en vägledare
  • Tar del av föreningens och lagets verksamhet
  • Delar glädjen hos barnen och stöttar i motgång
  • Deltar i lagets och föreningens arrangemang
  • Ser till att barnet kommer i tid till träning och match samt att de har rätt utrustning
  • Frågar barnet/barnen om matchen var intressant, lärorik, spännande och rolig och fokuserar därmed inte på resultatet
  • Uppmuntrar alla i laget

Lagföräldrar: Elisabeth Gullberg och Hanna Backesten

Planera och koordinera föräldragruppen med

• Fikaansvarig
  • Försäljningsansvarig om man vill tjäna pengar till lagkassan
  • Ansvarig för försäljning & arbeten som sker i sektionen

Ledarteam
Ledarteamet består av ett antal funktioner och roller som presenterat nedan. Olikheter berikar och skapar större dynamik. Sandviks IK strävar efter mångfald och jämställda ledarteam.

Ekonomiansvarig: Ellinor Hermansson

Ansvarar för lagets ekonomi och lagkassa.

Material och sponsoransvarig: Lars Ottinger

Ansvar för lagets material och inköp och sponsorer.

Lagledare: Annie Svärd, Elin Ålevik, Angelica Johansson

Är spindeln i nätet med arbetet runt laget.

• Cuper: Angelica
  • Domare och planer: Elin
  • Fogis: Annie

Tränare: Frida Östberg, Joakim Pasma, Joakim Bodén

Ansvarar för spelarnas utbildning och utveckling.

• Träningsupplägg: Frida
  • Kallelser Sportadmin + lagsidan: Joakim B